2 aug. 2006

Otrevlig start på dagen

Alla känsla läsare undanbedes att läsa raderna nedan. Hoppa gärna ner till nästa stycke....
Efter alla mogonsysslor som blev försenade en aning av gudar vet vad så har jag bara tagit med mig min sminkväska till jobbet och tänke att sminka mig inna öppning. Nils skulle in till Kalmar med Astrid och dona runt på banken då han behövde både ny dosa och nytt kort och fixa telebank då det finns bara Ölandsbank= enskild bank i Borgholm så om man är FBS kund så har man inte mkt hjälp här inte.
I alla fall så kom vi till butiken och kunde knappt öppna dörren. Nån jävel har kräkts mitt i butiksdörren. Såå j-a äckligt! Jag har svårt t o m med mina barns kräka eller min egen för den deln. Och så ska jag ta hand om nån fyllekajjas kräka som lyckades lägga den mitt i min dörr rakt på fotgallret. Dessutom verkar han ha gjort det redan igår kväll då det hade börjat torka fast tack vare värmen. Så det var bara att ta fram hinkarna och hälla hinkvis med vatten och sopa med borste och föröska att inte kräkas bredvid. Sååååååå viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidrigt! *ryyyysa*

Det är itne första gången jag behöver städa efter Lotus gäster som lämnar div "presenter" i mina skyltförsterbläck eller i dörren. Igår hittade jag en kvarting gin i dörren. Det vanliga brukar vara ölflaskor och glas. Inte prata om alla ciggfimpar. Blri såååå arg varje morgon att behöva städa efter fyllekajjor! Så nu blir det snack med Lotus-grabbarna som driver nattklubben bredvid.

Nåja.. nån sminkning blev inte av förrn efter städningen runt 12 tiden.
Sen kom Örjan (fastighetssskötaren) förbi runt 14 och spolade rent utnaför butiken med högtryckstvätten.
Det verkar som att det ska regna idag, det vore inte helt fel.

Min lille Erik är aprädd för regn. Häromkvällen så grät han helt hysteriskt. Vi visade honom att det itne var någon fara at det var bara regn, men han tyckte att det lät läskigt. Satt i sin säng och grät och pekade mot fönstret att : "jengjaj mamma jengjaj!"

Har varit lite off senaste dagarna, förmodligen pms, det är alltid bra att skylla på nåt.

Tänkte att jag skulle gör ett nytt försök idag och ladda upp några bilder. Har megasvårt att få till det. Detär som att det skulle vara sirap i datorn, jagvet inte. Datorn är ändå ny så det ska inte ta 10 min att ladda upp en bild på bloggen...

Så vi får se om jag kan fixa upp lite bilder på barnen idag
Jag vet inte varför det tjorvar men jag kan inte ladda upp några bilder på bloggen... *sur*

1 kommentar:

ikas sa...

Hej!!!
Min blogg har samma namn som din :o))))
Kul att läsa om dina dagar, mindre kul med spyor. Blärk....