28 aug. 2006

Helgen...

har runnit iväg... eller rättare sagt regnat iväg. Hela lördag förmiddag har jag stått i tvättstugan och manglat järnet. Så mkt sängkläder och annat tjaffs har jag inte haft stående på länge.
Sen gick jag över med barnen till mamma och åt lite lunch.
Vi skulle vänta in Nils som jobbade i butiken. Men det dröjde ett tag innan han kom då det ösregnade mellan 12-14:30. Sen drack vi kaffe och åt lite fika.
Vi tog med oss Erik hem, Astrid ville stanna och pärla och rita hos Nagyi. Erik har varit megagnällig hela dan och ville inte sova middag mer än 30 min. Så väl hemma så kollade jag febern på honom då han kländes varm. Jupp.. 38,7 grader. Så det var bara att ge honom ferbernedsättande och lägga honom sova.
Astrid ville sova över hon Nagyi vilket passade ju perfekt.

Så på kvällen efter att vi har lagt Erik började jag scrappa. Sååååå kuligt det var även om jag kände mig lite ringrostig.
Det blev en dubbelLO till Swescrapbooks skissutmaning. Så här blev den...

Klockan 6 på morgonen vaknade Erik pigg som en mört. Jag gick upp med honom och vi satt och tittade på tv. Eller tja, han gjorde det och jag slummrade i soffan.

Astrid var kvar hos Nagyi helsa dan. Hon hade skojj där sa hon. Erik var allmänt off hela dagen och blev aptrött redan vi 11 tiden så han fick gå å lägga sig. Han hade lite feber då igen. Han ahr visserligen ätit frukost. Han har ätit jättedåligt nu i flera dagar, men jag brukar inte göra stor sak av det hela då ajg vet att det är alltid nåt som är orsak till det. Vi kollade även hans hals och det var rött. Han klagade på att han hade ont, så jag var inte så orolig.

Han fick sova middag lääänge, till 14:30. När jag plockade upp honom var han gnäll och häng. Han åt lite Danone formage som han tyckte var gott. Sen kom Nagyi över med Astrid och jag hjälpte henne att färga håret. Sen gick de hem igen. Erik var så gnällig så vi tackade itne nej till barnvakt.

Sen när jag skulle bada Erik upptäckte jag att han hade massor med prickar över börstet och rumpan. Fullt med massa prickar. Mamma kom över och hon sa att det likande röda hund, men han är ju vaccienrad mot det så det kan inte vara det. I alla fall så somnade han utan problem och ingen feber hade han.

Efter att jag har lagt barnen blev det lite scrappande till även fast jag inte hann med att ladda upp mina bidrag till vera sig premiärtvälingen eller skissutmaningen så kändes det skönt att ha scrappat lite. Fått tänka på annat och haft roligt...

Så här kommer gårdagens LO.

På morgonen så blev det ännufler prickar på honom, mest över bålen. Så jag ringde VC. Fick tid till läkare men vi skulle på BVC. Så vi satt där å väntade och till slut så frågade jag men vi fanns inte på någon lista. Men en sköterska kolla på Erik ändå och misstänkte tredagarsfebern eftersom vi har inte bytt tvättmeden, nya kläder, ny mat... jada jada...

Så frågade jag om hur vi ska göra eftersom vi är skrivna hos en provatläkare i Kalmar, så det skulle vi fixa sen sa de. Men jag sa att vi skulle ha träffa en läkare... å då visade det sig att de har sagt fel till mig, vi hade fått läkartid till VC och inte BVC. ( fattar inte varför hon kränglade till det) Så vi gick bara en trappa upp, förklarade situationen. Fick träffa läkaren. Supersnäll. Han tittade på Erik, misstänkte tredagarsfebern, sen visade jag honom de andr autslagen han hade på låren som han har haft i 3 veckor nu. Då så sa han att det är nog 99 % INTE tredagarsfebern ( vad var det jag sa) utan kan vara en annan form av virusinf. som barn kan få utslag av, och som kan hålla i sig i upp till 6 veckor.

Men eftersom Erik var pigg och glad behövde vi inte sätta in behandling. Skönt!

Han fick vara hemma med Nils på förmiddan. Sen åkte Nagyi hem efter frisören och ska vara med mupparna. Hämta Astrid på dagis oxå. Albert var barnvakt medans Nagyi var hos frisören. Albert och Erik är värsta kompisar. Erik lyssnar på Albert och Albert leker massor med Erik. Hna t o m sätter sig ner på golvet och bygger tågbana med Erik trotts att han är 80 år gammal! *fniss*

Nåja... ikväll är det Kalmar som gäller då jag ska på ett Mentorgrubbsmöte. Får se om jag får ut något av det hela.

Pratade med Rose ( en kursare från starta eget) Hon hade lagt ner sitt företag precis. Ajja...det var det sista jag behövde höra idag. *ledsen jag blev* Även fast jag förstod henne så... :o((((

Inga kommentarer: