10 jan. 2006

Vad kan man tillåta sig styra ens liv?

Har fått mig en tankeställare idag. Nu sitter jag i en rävsax som nån antydde idag efter att jag har lagt fram vilken situation jag har hamnat i. Men eg. med lite eftertanke är det inte så farligt och det är mycket möjligt att jag överdriver ... men det känns ändå jobbigt.
Och mitt i det jobbiga kom jagg på en lösning.( det krävdes dock 10 min liggande på golvet mitt i köket, med lyset släckt och barnen på en annan våning) I alla fall så behövde jag de där 10 min:arna att den stöden jag behövde just vid tillfället fanns inte så långt borta som jag trodde. Bara en telesamtal bort, även om andra änden av samtalet låg 110 mil norrut. Efter ett kort samtal till möbel-kompisen och efter att jag har har stoppan dottern i säng 2-3 ggr så ringe jag till en kompis som jag inte har snackat med på väldigt väldigt länge. Nästan skämms för det, men jag är väldigt tacksam att hon tar mig för den jag är och oavsett hur sällan vi hörs så är jag ändå samma Enikö för henne som innan. Det som är speciellt med denne kompisen att hon är duktig på att läsa kort.. och ibland för hon göra det åt mig. Sist hon la kort åt mig var jag nere efter ett förhållandes om jag blev helt förkrossad av.. och så nu.... jag kände bar att jag behövde veta vad korten sa. Hon sa först att korten likande inte mig.. men så dök mina kort upp.. den envise,tjuskallige kiwin... *S* .... och korten sa till mig som vanligt inte mer än vad jag redan visste, men ändå gav mig en vink åt vilket håll jag skulle gå åt. Till saken hör att hon visste inte nåt om mina problem eller så mkt om min situation, men korten beskrev exakt hur jag har nu, hur jag har haft det... och så en glimt om hur det kommer bli om jag sköter mina kort rätt. Sen efteråt fick hon facit... och ojj vad det stämde.
Så jaaa.. jag tror på vad korten säger, så länge jag vet och känner den som läser korten....

Så nu är det hårda tag.... imorron är det en ny dag med nya utmaningar och jagvet att jag kan och jag kommer att lyckas!

Inga kommentarer: