7 jan. 2006

julstöket

Undrar hur det kommer sig att man väntar och längtar ihjäl sig för att kunna plocka fram alla julsakerna, och när julen är över så vill man få bort allt så fort som möjligt.
Ibland kan det kännas faktiskt lite jobbigt att plocka fram så mycket saker. Så här med vuxna ögon förstår jag varför mamma aldrig ville ha så mycker julpynt. Det är råjobbigt att städa undan allt. Jag brukar t o m få lite stress över själva vetskapen att man pyntar ihjäl sig för bara just julafton. Redan annandan skulle jag kunna tänka mig bli av med alla tomtar och grejs.
Nåt jag däremot tycker är tråkigt att behöva plocka bort alla dessa fina lampor som finns överallt i lägenheten. Det blir så mörkt utan alla dessa smålampor mm. Klart, man sätter ju tillbaka det vanliga i fönstren mm .. men ändå så blir det lite tomt...
Få tända mera ljus tills det blir ljusare ute... *S* Och köpa lite nya fina blommor och längta efter våren istället.

// E.

Inga kommentarer: