5 mars 2007

Långhelg

Helgen har varit härlig även fast det har eg inte hänt så mkt.
Nils har varit hemma sen i fredags vilkte känns otroligt skönt. Det blir liksom en förlängt helg på 4 dagar! Och det är andra veckan i rag. Man hinner liksom känna att vi är en familj.
Lite skrämmande men jag har inte det blekaste vad vi gjorde i fredags. Har verkligen försökt att tänka efter men icke.. helt blankt. Vet att vi tittade på Let´s dance som jag somnade ifrån.... btw.. fy skam på alla som röstade på Lasse! Anna var ju superduktig och förtjänade att stanna kvar! Lasse dansar ju inte ens. Fattar itne vad folk ska ha honom kvar för i tävligen?! Synd om Anne som ska föra/dra runt honom! Stackaren! Hade jag varit henne hade jag gett uppp för länge sen...
I går har jag tvättat heeeela dagen från 7 på morgonen till 17 på eftermiddan. Visserligen delade jag tvättstugna med mamma men ändå. Jag hade 2 veckors tvätt och sängkläder har jag oxå bytt så det blev tvätt så det räckte å blev över. Hann dessutom att mangla också. Aldrig fel! Nils, Astrid och mamm har varit iväg en sväng till stan och handlat lite och köpt present till Albert som fyllde år idag. På kvällen stekte Nils pannkakor till middag. Jag som var hungrig som en varg och kunde ha tryckt i mig 6-7 pannkakor nöjde ajg mig med 4 och en massa sallad. Hungern la sig rätt snabbt efter maten.
Idag har dert varit lite värre på matfronten. Inte den bästa dagen när man förösker gå ner i vilk! Visserligen har förmiddagen gått bra, men sen gick vi över till mamma och grattat Albert på hans 81:a födelsedag. Barnen var helt uppspelta och grattade honom och gav hono mpresenter och han blev så glad. Sen så sjöng barnen till honom å då blev han t o m lite tårögd... *ler lite* Sen fikade vi.. och ehm... det blev en aningens för mkt glass. Sen så visade det sig att mamma har lagat kålpudding till middag. Nils har aldrig smakat på ungersk kålpudding så vi smakade på den.. och åt upp allt.. *ler lite* Sen på kvällen så stekte jag upp en nötstek vi hade i kylen. Meninen var att ha den hel i ugn men sen så blev det skivat. Barnen fick 4 korvar var och vi åt köttet som blev lite seg för barnens smak. Och så massa sallad. Barnen frågade helta tiden efter potatis eller pasta, hade svårt att föreställa sig att man kan äta kött/ korv med bara sallad. Nåja...
Imorgon är det en annan vecka. Eftersom jag börjar känna mig frisk så blir det att börjar med träningen igen!
Nils ska på arbintervju imorgon och är lite nervös över det.....
Jag ska nog söka en massa jobb till. Får se om vi får stanna på Öland eller flytta till skåne till sommaren....

Inga kommentarer: