13 mars 2007

Blev tagen....

Jag har blivit "tagen" av en god vän... Eg är jag inte så faaaanci av sånna "lek" men den här var faktiskt en grejj som får en att tänka efter lite. För man är inte sååååå alldaglig och normal som man ibland kan tro.. ;o)
Så här kommer det...

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Då börjar vi !

1. Smör, bordsmagarin... benämn det var du vill huvudsaken är att du inte gräver i den eller sticker ner smörkniven i den! Gör du det är du banlyst från mitt hem och deffinitivt från mitt kök! (Nils brukar jävlas med mig ibland när han blir riktigt arg på mig för något och han kan inte få sin aggretion på något annat sätt. Men säg.. visst är det rätt barnsligt... ;oP )

2.Du får dricka vad du vill hemma hos mg så länge du håller dig till rätt glas, mugg mfl. Att dricka mjölk ur något annat än för detta ändamål tillsedda muggar är icke tillåtet hemma hos mig. Vill du mucka gräl så dricker du av mina vattenglas! Då är vi ovänner för resten av livet! Jag har lagt ner mkt tid och pengar för att i bästa mån ska kunna ha glas mm till olika dryck. Så vatten dricker man ur vattenglas, mjölk ur muggar, rödvin ur rödvinsglas och vittvin ur vittvinsglas. Shot ur shotsglas och snaps ur snapsglas. Kaffe ur kaffemugg eller kaffekoppar och te ur tekoppar eller temugg! Enklare än så behöver det inte blir! ;o)

3. När vi är ändå inne på det här med att dricka saker... Jag har en speciell mugg av glaserad keramik, handgjord av en av mammas gamla jobbarkompisar från förr. Signerad och allt är muggen. Den är kasnke inte mkt till utseende men den är mig och OCH... jag dricker endast varmchoklad ur denna mugg! OCH jag lånar inte ut den till någon. För tänk om den går sänder! Då kan jag inte dricka mjölkchoklad mer! :o)

4. Underligt vet jag inte om det är men jag är besatt av datorn. Just nu spelar jag fränetiskt ett online stratekisk spel och är helt inne i det. Jag t o m drömmer om spelet.... helt sjukt eg.

5.Jag har välrdens städmani! Städar jämt och blir rastlös om det ligger damråttor någonstans.

6. Jag är extremt ärlig. Har trampat många på tårna och blivit trampad på.... min man säger bara "you never learn" ...


Jag vet att det r emot reglerna att inte skicka detta vidare, men regler är för att brytas. ;oP Jag har i alla fall skrivit 6 underliga saker om mig själv. ;oP

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man ska inte skicka vidare, man ska "fånga/ ta" andra genom att skriva deras namn & så ska dem göra det i deras bloggar. ;P Kul att läsa, knasfia ang. glas/ muggar. ;P Ska sabotera ditt smör ngn gg, mouhahaha !!

livtaget sa...

Måste säga att jag avskkyr när man gräver i smöret..;) min pappa med.. han brukar städa till det eftersom mina barn inte bryr sig...*s*