17 aug. 2006

Skvaller....




Dagarna kommer å går och vissadagar känns det bättre än andra. Jag måste faktiskt medge att igår var jag rejält off. Känns mindre roligt att dessutom ha en mamma och en make som är lika sura som citron.
Den ena gnäller över den andra och tvärtom och missförstår varandra och jag får sen höra båda gnäll. Fanken det är inte så konstigt att man får tuppjuck på dem ibland.

Gårdagen slutade med en mindre chock eller vad man nu ska kalla det. Blev uppringd av en god vän S. Blev så glad över att få höra hennes röst då jag har längtat halvt ihjäl mig för att få snacka med henne. Klart, det hade varit trevligare om jag kunde ha fått göra det irl. Men man får nöja sig med vad man får....
I rälighetens namn så glömde jag snacka med henne om just de saker som jag ville ringa henne för. Med henne kan man alltid föra de mest konstigaste konversationerna och samtidigt ha aproligt. Igår blev det lite åt det andra hållet, även om det var super trevligt att snacka med henne.
Hon ringde för att berätta om skvaller hon har hört och kände på sig att min skadeglädje skulle må bra av få höra skvallret.
Å så blev det...
Hon berättade att enl. en källa så sitter mitt ex i fängelse.... för sexualbrott...dvs att han har våldtagit någon. Mer visste hon inte, men DET visste hon att jag skulle tro på skvallret. Den jäveln har äntligen åkt fast. Jag hoppas verkligen att fängelsets/internernas egna regler gör sig rätt även för sånna små skitstövlar som han är. Han skulle förtjäna det 100 ggr om! Förvånar mig inte ett dugg att han hamnat där han hamnat!

Hela min kväll gick sedan åt tankarna som jag har försökt att lägga åt sidan och inte minnas nånsin igen. Känlsor och tankar som gjorde mig upprörd. Minnen man inte vill minnas... bara glömma.....

Om skvallret är sant, vilket jag innerligt hoppas att han är och att han får sitt straff med råga så är jag mer än nöjd och tillfredställd även om han nu bara får straff för just det han åkte fast för och inte det andra som han har gjort....


För övrigt... kom Blixtarna tillbaka från Norra Öland. Vet inte om de ska stanna hela kvällen eller bara eftermiddan, vi får se. Imorgon kommer Stenberg med Josse.
Vi får se vad vi kan hitta på med dem då hela Borgholmn är i stort stängd. :o(

Ska ta nu och skriva ihop lite mail jag hade behövt skicka iväg för en vecka sen....

och fixa det sista med insändaren till tidningen....

En bild eller tåv skadar kanske inte även om de inte har något med titeln och innehållet att göra.

Lekte lite med kameran. Rätt bra zoom är det i den ändå. :o)


Måste testa fokus

Jo tack... rätt nöjd med den oxå

Inga kommentarer: