26 juli 2006

Åter till livet

Det var ett tag sen sist , återigen.
Det är en hel del att göra och när man väl är i butiken så är det inte mkt tid över till andra saker.

Det har varit apvarmt nu på sistone. Snart i 2 måander har vi knappt sett något regn. Förra veckan kom det 2 droppar som gjorde luften ännumer fuktig så det var nästna svårt att andas ävne för oss som är inte astmatiker.
Appropå det ås verkar Eriks astma har gett mig sig, nu i alla fall. Sen får vi se hur det ska se ut till hösten då alla fökylningar mm kommer. Det är bara att hålla tummarna.

Jag hade upptäckt häromdagen att jag har tagit otroligt lite bilder på barnen eller annat skojj sen vi hade börjat med butiken. Lite synd...

Så i helgen har jag fottat Astrid. Hon rä en ren fotomodell. Får ta och ladda upp bilderna här oxå så får ni se. Hon poserar hela tiden och ler på beställning.
Erik är det litesvårare med då han vill hellre att syrran ska fottas. Han vill inte sitta still bara hoppestudsar och jag hinner helt enkelt inte med.

I måndags fyllde Nils år, 29 hela... och jag har överraskat honom med 2 st whiskeyglas med grodor på ( ala Ölandsglans ) ska nog fottas det oxå. :o)
Och så fick han en flaska whiskey till. Gisses vad han blev glad! Klippte några roliga bilder på familjen då.
Mammsen bjöd på god princesstårta och Astrid har sjungit för Nils hela dagen.

I helgen är det Eriks tur att fylla 2 år!
Tänk vad tiden går!

Svärmor och Bertil ska komma på besök fredag natt och stanna över helgen. Vi ska ta en tripp till Kalmar på söndag, gå en runda på Salvestaden och IKEA som jag inte fick ta en tipp på än.


Nu ska jag återgå till jobbet... fast ska bjussa mammsen på en kopp kaffe först.
Jag har inte druckit nåt kaffe idag än så det börjar kännas i skallen.

Återkommer med fotona senare...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej! Var ju i Borgholm för ett par veckor sedan och läste om dig i tidningen. Hade tänkt söka upp din affär men tiden blev lite knapp. Vi seglade upp och hem vår båt, maken tävlade ju i X99 VM.
Kul att det går bra med din affär!