8 aug. 2007

Tiden går så attans snabbt så jag hinner knappt fatta.
Det är redan torsdag imorgon.

Måndagen hade jag efter en massa stress å bök och bussbyta och oro kommit fram till Rättsmedicinalverket. Där mötte jag Maggan och Sylvia. Jag fick en liten stund att bekanta mig med Nashrin som jobbar 50 % på labbet resten forskning.
Sen fick jag ta en kort stund med chefen, lite genomgång. Vid 10 tog Maggan över och det blev en hle del krovstoppning. Dokument som skulle läsas genom och signeras. Hon hade en hög med info hon skulle berätta. En del har fastnat. Som statsanställd har jag rätt till 28 semesterdagar. Nästa år om jag är kvar blir det hela 31 dagar semester. Läkarbesök är under betald arbtid. Medicinen man köper får man tillbaka pengarna om man lämnar in kvitto - skatten så klart. Dock ändå. Sen så är det en massa statsanställdsförmåner. Men jag säger bara... snacka om ansvar. Jag som tyckte att jobba på en klinpatlab var stort!
Sen blev det återigen en rundvisning med chefen. Hamnade plötsligt inne på obduktion. Som tur var var det inga starka scener, dock jag blev ändå lite så att säga påverkad. Var inte helt beredd på att möta kroppar som bara nån timme innan blev diskuterade. Nåja, farligt var det inte. Men man vore omänsklig om man inte hade reagerat.
Efter rundvisningen fick jag gå tillbaka till labbet. Där tog Nashrin hand om mig och visade mig runt i hela huset. Vi stannade upp lite och snackade. Hon och jag kommer väldigt bra överens. Jag gillar henne massor. Även Sylvia är supersnäll. ALLA är snälla och trevliga!
Min högsta önskan är att få stanna kvar efter de här 9 månaderna. Jag har luskat lite varför Lotta hade valt att ta tjänstledigt om hon inte trivdes eller så men jag fick inte någon korrekt rakt svar. Hoppas i alla fall att hon har det bra på sitt nya jobb och trivs med det så jag kan ta efter henne här.
Varje dag blir det något nytt. Jag har inte åkt buss samma tidpunkt eller samma sträcka 2 ggr än. Först måste jag cykla 2 km in till Bestorp sen ta bussen, 1 timme in till Linköping. Byta till statsbuss och åka ut till garnisonen. Snacka att man blir aptrött. Jag vaknar kl 5 på morgnarna.
Jag som trodde att jag skulle ha massa tid med Travian. Det blir nog en helgtidsfördrift.
Här kommer några bilder från ett häftigt hus jag brukar åka förbi med bussen.

Huset står på ben


En gammal uttorkad ek




Inga kommentarer: