23 feb. 2007

Livet i ekkorhjulen

Har inte skrivit nån "blogg" på väldans länge delt för att jaginte har orkat dels för att jag eg inte har haft så mkt att skriva om eller rättare sagt,.... jag vet inte .. kanske det kommer med åldern men ibland känns det som att jag inte vill dela med mig alla mina bekymmer till hela världen.
Det var nog att handskas med dem själv.
Så lite allmänt skrivande.

  • Jag: arbetslös, söker jobb för fullt. Insett att vår vistelsepå Öland kommer bli kortvarig. Hittar jag itne ett jobb här snart så blir vi tvugna att flytta till hösten hur som

  • Nils: har kvar en b och en c uppsats att skriva. Ta igen sig själv och hitta ett jobb, helst heltid och hälst i samma län som jag.

  • Astrid: mitt i trottsen. Har hon nånsin kommit ur den? Eller går hon från en trotts in i en annan? Jagvet inte. Ser för varje dag att hon blir större och större och mer och mer lik mig med mina revolter mot min föräldrar . DEt är läskigt att se sig själv i sin egen dotter. Sen att dagis påverkar en hel del och hon ha börjat grimasera och tjaffsa tillbaka hör kasnke inte hit. Hon har blivit en dam med en massa egen vilja. ( hm undrar vart det kommer ifrån)

  • Erik: bus i kvadrat. Så snäll och go bäbi som han har vairt så tar han igen allt nu p åsamma gång. Det är bus heeeeeeeeeeeeeeeeeela tiden. På ett eller annat sätt. Rita med röd krita på min ljusa trasmatta är en av hans favvosyslor som att riva tapeter runt sin säng. *arg*

  • Livet allmänt: börjar komma in igen i en sort ekkorhjul där allt börjar gå på rutiner. För jävligt att behöva vända på vartenda krona och verkligen inte kunna unna sig något. Även fast scrapsuget finns så finns det ingen inspiration då jag inte har råd att köpa lite extra grejjer.
    Har läst ut 4 böcker på 1,5 månad. Är inne på min 5:e. Jaaaa.. jag har tid till sånt nu vilket är rätt jobbigt eg. Har börjat bli piggare nu, har faktiskt nästan gått ner all julefrosseri extra kilona. Så jag är tillbaka til min sommarvikt. Hoppas kunna gå ner 5 kg till inna jag kan börjar känna mig nöjd.
    Har skaffat mig en ny hobby, fotar en massa med min underbara konica minolta. Vindflöjen är nåt som ajg har en särskild kärlek för. *fniss* jag vet.. men jag har alltid haft konstiga idéer. Sen så går jag en massa långpromenader både med eller utna familjen vilket är en superbra terapioch man hinner liksom slappna av och låta bli att tänka på vardaren. Liksom en semester från allt.
    Nåt som är roligt att nu kan man göra massa kreativa roliga saker med barnen. Bla har vi hållit på med pärlplattor ett tag. Vi har gjort en massa fina små plattor som vi har hängt upp i banrnes 3 stoooora fönster. Blev hur snyggt som helst. Sen så gillar Astrid att pärla halsband. Och så nu är båda inne i en ritperiod. Astrid vill ha målarböcker och Erik ritar på papper... och mattor och bord..... *morr* Barnens täkningar börjar bli alltmer tydliga. Erik ritar alltid gubbar som av någon anledning alltid ligger ner. Haha. Astrid har kommit in i en svag princessperiod då man ska rita krona mm. Och så alla dessa djur. Astrid har även lärst sig att skriva en massa bokstäver så numera så skriver hon alltid " från Astrid" eller "kram från Astrid B" på sina täckningar. Hon intresserar sig väldigt mkt för ungerskan och hon frågar vad allt heter på båda språken och verkligen använder det. men bara hemma hos mamma. Det gör inget. Huvudsaken är att hon kommer att lära sig.

Nu har jag babblat färdigt för idag... tror jag...
See you late.... undrar om man ska återuppta ändå sina dagbo... menar bloggskrivande.... :o)))

Inga kommentarer: