16 feb. 2006

Är vi kvinnor verkligen så komplicerade?

Jag har ofta ställt mig frågan ifall vi kvinnor verkligen är så komplicerade som det påstås? Ska man verkligen behöva en hel manual för att förstå en kvinna? Se bara bilden. Vad säger den? En ren generalisering som påstår att vi kvinnor är mer komplicerade än män. Männen behöver bara en knapp men vi kvinnor en hel hög. Oavsett om det är sexuellt eller ej så tycker jag att det är en ren generalisering. ( inte gör det skane bättre att förmodligen 9 av 10 killar skulle inte fatta bilden, medans säkerligen alla 10 kvinnorna skulle hålla med om sanningen i bilden.) Är det vi kvinnor som skapar denna myt?














Jag menar finns det något mer komplicerat än en man och exempelvis hans tankeverksamhet? Nog att vi kvinnor drar snabba slutsatter om att de tänker bara på en sak, men så är det ändå inte .. .tycker jag i alla fall. Eller så har jag bara mött helt enkelt komplicerade män.

Men jag ska inte bena i det här mer... känns rätt lönlöst. Myten finns så låt den leva... jag ska nog ta och sluta irritera mig över bilder som denna... *skratt*

// Enikö

1 kommentar:

livtaget sa...

*ler lite* den är faktiskt lite rolig...men det är nog så att vi är komplicerade på oolika sätt många gånger... vad heter den där boken... "män i från Mars & kvinnor från Venus".. eller hur den nu heter... *kramen*...